miércoles, 15 de junio de 2011

Dimecres 15/6/2011

Cuart dia de conduccio.
Avui el sol ha sortit a les 4:15 del mati i volem avançar el que perderem ahir a les retencions. Ahir just ferem 633km.
Un hotelet aceptable despres de conduir una hora i mitja mes despres de haver sopat ,ahir. El berenar un poc senzill( no mestranya que venguin a Mallorca,ho tenim tot!!!). Avui hem quedat a les 7 per berenar i a les 7 i mitja sortim del hotel.
A la fi disfrutam de conduir!!! Quasi sense cotxes, per una carretera ample, en bon estat i enmig de un bosc frondos, impresionant!!!!!!!
Pareix que el dia comença be. Tots els cotxes sembla tambe que han descansat, despres de les pallisses dels dies anteriors i de les velocitats que varem assolir. Els moments a 140 km per hora per carreteres bonyerrudes son per r e c o r d a r!!!!! Demanant per adelentar a cotxes molt mes "bons". Dic bons perque corren mes, pero segur que no aguenten 25 anys, 200,000km, benzines dolentes i que senbarquin a un viatge desde la nostre roqueta a Moscu, 9000km de viatge sense aturar, atravessant quasi tot un continent.
Ahir estaven a Polonia i abans d ahir a França, pero ara som a la frontera entre Polonia/ Lituania. En aquests moments duim conduits 2818 km i aprox. 180lts de benzina consumits.
Les carreteres son emocionants i els paissatges amb consonancia amb ella, espectaculars, a la fi!!! Tant de guardarail no es massa gratificant, vos ho puc assegurar.
Trobam algun baden que altre pero per aquests cotxes no hi ha limits.
L hora canvia i adelantam un hora els nostres rellotges. Fins ara haviem viatjat un poc en direccio al nord-est pero ara començam a viatjar completament amb direccio a l est. A Moscu van dues hores avançats que nosaltres.
L impressio d aquest pais(Lituania) es de ordre i netedat, algo que crec que ens fa falta a la nostra roqueta.
Avui dona gust conduir, pero sembla que els km no reten, aixi hi tot de no trobar massa transit.
Ens dona la sensacio que a aquest paisos no han vist mai cap 4L. Tothom ens mira més que si conduissim un Ferrari. Tothom ens saluda i es queden bocabadats al nostre pas. Semblam famosos!!!!!
Tant de km disfrutats sense una aturada no son lo mateix, aixi que com a bons Mallorquins a menjar sha dit.
En poc temps som a Letonia. Aquest pais en teoria es bo de atrevesar, hem de fer 150km per arribar a la frontera amb Russia.
Quan queden poc km per arribar a la frontera dicidim repostar. Crec que enlloc de benzina mos han posat aigua, quasi no fa olor al manco, i aixo que era de la bona(98)
Arribam al darrer poble que hem de passar i trobam que la carretera esta amb obres, probam una segona ruta i el mateix!!!!! Ens aturam dins el poble i intentam demanar per on anar, pero mos demanen doblers per donar informacio. Culejam un poc el GPS i a la tercera es la nostra, de cami a Russiaaaaa!!!!!
Seguim el cami per una carretera sinuosa i descuidada. Aquesta zona esta ben ferida per els efectes del comunisme.
Arribam a la frontera i no vos podeu imaginar lo que ens trobam: mes de 3km de cua de cotxes i mes de 6 km de cua de camions per atravessar tots la frontera, anam a peu fins la frontera i ens diuen que la frontera esta tancada i que obriran a les deu de la nit, i que a la posicio on esteim nosaltres en tenim per 8 a 10 hores de espera.
Mos ho agafam amb trankilitat i unes cervesetes, unes galletes d Inca , uns besonets, unes patatetes, bé vos ho podeu imaginar! ens ajuden a relaxarnos i fer que la nit sigui mes trankila. Ja esteim mentalitzats per passar la nit al cotxe.
Aviat ja hem fet amics i ara estan ballant amb nosaltres al sò del fubioler(Colometa).
La nit sera divertida, aixo sembla.